III. GeSchneider.com BMW Találkozó / Tatabánya 2014. március 15.

Nemsokára itt a következő GeSchneider BMW találkozó!!

Az előzőről a beszámoló (és egyben egy kis kedvcsináló) itt:
http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2014/02/ii-geschneidercom-bmw-talalkozo.html


A tervezett programokról:

A nagy igényre való tekintettel a programok túlnyomó része az M1-es autópálya Vértesszőlősi lehajtójánál található McDonald’s/Burger King/CBA Sztráda mögötti aszfaltozott kőr pályán lesz megtartva!

9:00-9:30 Érkezés, szabad "aszfalt felmelegítés" :)
9:30-10.00 Pálya építés az ügyességi versenyhez
10:00-12:00 Szabad edzés az épített pályán
12:00-14:00 Időmérő futamok
14:00-14:30 Pálya bontás
14:30-16:30 Gyorsasági köridő mérő futamok
16:30-17:30 BURNOUT SHOW
17:30 átvonulás a Vértes Center tetőparkolójába
18:00 Felni kitartó verseny
19:00 Eredmény hirdetés / díj átadás

A kinti pályán lévő időtartam alatt DRIFT TAXI és PROFI VERSENY GOKART is lesz!!!

Gumizási lehetőséget is biztosítunk!

Időjárás függvényében az időpontok változtatásának lehetőségét fent tartjuk!

A Vértes Center tetején lévő tetőparkoló, az OBI áruház felől közelíthető meg:




BMW E46 Vásárlás III/3. - Autóvásárás másik szemszögből, azaz milyen amikor a hóhért akasztják

Bevezetés, avagy miért is akasztják a hóhért?

Abban a furcsa helyzetben vagyok, hogy megtörténhetne, hogy olyan E-mailt kapok a blogomon megadott drótpostacímemre, hogy

"Kedves Blogíró!

Sokat olvasgattam a blogod... 

...végül az alábbi autót néztem ki magamnak: http://www.hasznaltauto.hu/auto/bmw/3-as_sorozat/bmw_3-as_sorozat_318i_touring_ii._bmw-kent_hasznalt_8_legzsa-7912992


azaz:  





Mit gondolsz róla? Te mit néznél meg rajta? Találsz-e valami furcsaságot? 

Segítségedet előre is nagyon szépen köszönöm!

Üdv.:
xyz leendő BMW tulaj"

Így szokott a tipikus olvasói levél kinézni, gyakran kiegészülve annyival, hogy kérik a vásárlói füzetemet is, amit anno én használtam vételkor.

Namármost jelen esetben abban a szituációban vagyunk, hogy akasztják a hóhért, azaz nekem kell a saját autómat mustrálni, és - mint ahogyan történt ez körülbelül már félszáz alkalomkor, amikor tőlem ilyet kértek - most is elég kritikus lennék.

Úgy állnék neki (a link, azaz a saját autóm linkje alapján), hogy

  • gondos tulaja lehet, 
  • megvan mind a 4 kulcs!
  • a számlák tömkelege (s nem csak a szervizkönyv) meggyőző
  • km reális (a 151.000 km nekem gyanúsabb, mint a 200 +!)
  • beltér szép
  • extrák kielégítő számban vannak
  • az ár elfogadható (és ha BMW fanatikustól való, akkor ne feledjük: ritkán ad el BMW fanatikus autót!)
  • Így összességében: egy rámoccanást (értsd: helyszíni megnézést mindenféleképpen megér) 
Most akik, ezt a fenti listát olvassák és már leveleztem velük, azok egy-egy bekezdésben található megjegyzésekben a velük folytatott levelezésem egy-egy szeletét olvashatják, ugyanis igen, én elsőre ennyit látnék a linkből.

A többi helyben, személyesen derülne ki.


Vásárló lehetséges kérdései

"Ha ilyen jó az autó, akkor miért adja el?"
Néhanapján előfordul, hogy a használtautó.hu-n feltűnnek a konkurenseknél drágább, azonban nem véletlenül drágább autók is, amik nem feltétlenül felszereltségük miatt drágábbak, hanem mert azon kis szeletét képezik a hahu-nak, amikor "fanatikus gazda, szeretett autója" kerül eladásra. Ezek az autók jellemzően hamar elkelnek, mert 
  • akik rég óta vadásznak egy kiszemelt típusra,
  • jó pár autót megnéztek, azok tudják, hogy
  • mennyit ér egy gondosan ápolt, végig szervizelt autó.
Ilyen autó volt - hogy ne a saját lovamat dicsérjem effektus legyen - Levente barátom legendás E39 V8 M5-je. Aki ismeri Levit tudja, hogy soha semmit sem sajnált a vasától, nála családtag volt az autó, akárcsak nálam a Marcsi. Aki viszont nem ismerte a tulajt, az ennek ellenére mégis képet kaphatott az autóról ha máshogy nem úgy, hogy (csakúgy mint nálam) minden számla, dokumentum, szervizpapír, stb. papírok dossziészámban álltak rendelkezésre!

Együtt a Bestia és a Marcsi 2012. tavaszán. Az együtt eltöltött időket jópár blogbejegyzésem megörökíti: az első mosás, az első BMW-s túra, mini-országos találkozók, stb. A Bestia 2012. augusztusában 234.000 futott km-errel kelt el egy kereskedésből. Azóta sorsa ismeretlen.


Visszatérve arra a kérdésre, hogy miért is adom el?
Nem kertelek, elmondom ami a szívemet nyomja és, ami az igazság: eljön az az idő - amit én anno a közeli barátaim kiváló autóinak árulásakor nem még értettem meg - hogy váltani kell, egyel előre lépni. Jelen esetben nálam ez azt jelenti, hogy 4 hengerről 6 hengerre váltok. 

Akik ismernek azok tudják, mert sokszor mondtam nekik, hogy nekem az autómmal egy nagy bajom van, mégpedig az, hogy nem (a BMW fanatikusokhoz illő) sorhatbenzin! Ennyi és nem több!
És nem azért adom el mert félek, hogy 10 km megtétele után széthullik a motor, vagy hogy kettényílik az ajtóm alja a több kilónyi rozsdától, stb. És ezt sokan (rokonok, barátok, munkatársak, szomszéd, stb.) nem értik, hogy minek kell egy jó autót eladni, most amikor mindent megcsináltam rajta? Ezt ők nem értik, és nem is várom el, hogy megértsék...

"Kinek ajánlom az autót?"
  • Először is azoknak, akiknek fontos az autó garantált előélete.
  • Másodsorban olyanoknak, akiknek kell egy megkímélt
  • gyári állapotában 100%-osan megőrzött,
  • kifogástalan belső-külső állapotú BMW.
  • Továbbá azoknak, akiket nem zavar, hogy nem hat henger van ott elöl, hanem csak négy, 
  • olyannak, aki még nehéz láb ellenére sem akar 10 liter fölötti fogyasztású 2000-es benzines BMW-t, illetve
  • a BMW-t szeretne, de egy nagyobb köbcentiset a fenntartási költségei miatt nem tart bevállalhatónak.
"Mehetek vele egy kört?"
Válaszom: nem! 

"Miért nem?"
Mert sajnos ismeretségi körömben történt meg az eset -  nem BMW-vel, de megtörtént - hogy mentek egy próbakört, és mivel az ifjú tulajjelölt nem ismerte az adott autó karakterisztikáját, így olyan helyen és úgy fulladt le, hogy majdnem baleset lett a dologból. Én - amikor ezt mesélték - fogadtam meg, hogyha egyszer eladom az autómat, akkor addig én fogom vezetni míg a másik a vevő a kezembe nem helyezi az autó árát. Onnantól azt csinál vele, úgy vezeti ahogyan akarja, mert ekkortól maximum a szívem fáj, hogy mi lett szegénnyel, de nem én viselem a felelősséget, illetve szenvedem el az anyagi kárt.

(Amúgy anno, amikor MARcsit vettem, akkor engem is úgy vittek, én nem vezethettem, de mondjuk nem is akartam.)

A kép akkor készült, amikor a kereskedésből 2012. január 14-én megvettem az autót. A Marcsin P-s rendszám van, jóllehet E-s rendszámmal is használhattam volna kb. 1 hétig. De én inkább a hazahozatal során a biztosabb P-s verziót részesítettem előnyben. 

Visszatérve a vezetésre: beindítom, megyünk vele egy karikát, lassítok, gyorsítok, fékezek, kanyarodok, belemegyek rázósabb (értsd: kátyús) helyre, hogy halljuk a futómű kotyog-e stb., de a volánt másnak át nem adom, még parkolóban sem!

Ha valaki akarja szervizbe is elviheti, kidiagoltathatja, festékrétegmérőzheti! 


"Az ár alkuképes?"
Ez sok mindentől függ. Amennyiben korrekt (értsd: komoly) vásárlóval lesz dolgom, akkor pl.: egy olajcsere árát, melyhez amúgy megvan már a szűrőm is, elengedek. (Az olajcsere periódus nálam nem 25.000-ként hanem 10.000-ként van, így most nyár elején akartam megcsinálni az olajcserét. De ha ragaszkodik hozzá a vevő, akkor már friss olajcserével kapja meg a vasat!)
(De az ár, amúgy irányár, mely esetében természetesen van egy minimum, mely alá persze nem megyek ha törik ha szakad.)


"Hol és mikor lehet megtekinteni?"
Veszprémben, esetleg Siófokon. Bővebben E-mailon, vagy telefonon!

Mikor:
Főként hétvégén, de hétköznap késő délután is lehetséges a vizit.


BMW E46 Vásárlás III/2. - Képek MARcsi életéből

Itt egy-egy kép erejéig képek láthatók abból az időszakból, amit az autóm és én töltöttünk együtt.
(A hozzá kapcsolódó szöveges bejegyzés: http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2014/02/meggondoltam-megfontoltam-elbucsuzunk.html)

A történet ott kezdődik, hogy...


...megtaláltam a googlemapson, hogy milyen volt, amikor a kereskedésben állt egészen 2012. január 14-éig.


Azaz a sztori majdnem itt kezdődne, mert megtaláltam azt is, hogy hol "lakott" közel 10 évig!

Na de vissza a vételhez. Itt már a haza, vagy inkább az első út fotói.

A fotó egy 523i-ből készült.


Az első szerviz, melyet rögtön vétel után kapott

Az első átvizsgáláskor alaposan fel lett mérve az autó



Szerviz közben lőtt mesteri fotó

Az első szerviz után a parkolóban

Az alváz mosása és ápolása 


Az első kézi mosásom. Ekkor tanultam meg, hogy mit jelent a valódi, precíz autómosás. Mondjuk könnyű volt. Volt jó mentorom is mintadarabbal! 

Itt már száradnak.

Csillog, mert egy BMW-nek (főleg ha fekete) csillognia kell!


Egy kis koratavaszi kirándulás (2012 tavasza)

Az első nyilvános megjelenésem a MARcsival: 2012 tavasza, Veszprém, Aréna parkoló

Festőien szépre sikeredett (photoshop nélküli!) fotó. 2012. nyarán Pécsről hazafelemenet készült.


Az egyetlen találkozó, amikor poros autóval sikerült megjelennem: BMW találkozó Székesfehérvár. (Mellettem egy kompresszoros E46 M3)


Balatonalmádiban 2012 tavaszán. Jellemzően az ilyen kiruccanások mosással végződtek, hogy autó ápoltan kerüljön garázsba.

Első nagytalálkozóm: 2012. nyara Zamárdi. (A szemetet nem mi dobtuk el!)


A szokásos raktér kinézet: a kék lepedő azt a célt szolgálja, hogy sohase kelljen a fekete plüss anyagra rámolnom. Ennek következtében az állapota a megvétel óta nem romlott!  (2012 tavasz - Gyál)

Noha ezen a fotón az autóból semmi sem látszik ennek ellenére a (visszaemlékezésként is szolgáló) bejegyzésemből nem maradhatott ki. Lenyűgöző volt a látvány! Minden narancssárga volt körülöttem!

Egy másik kép ugyanekkorról. (Időpont: 2012. nyár eleje)

Egy Alsóőrsi kirándulás. (Itt éppen tolatunk kifele) - 2012. nyara

Kuplungcsere után. Itt a régi darabok láthatóak... 


Egy emlékezetes (spontán) autóstali füreden. Itt a fényesre vikszolt Marcsi még Veszprémben. E kép láttán nem tudom megtenni, hogy ne emlékezzek meg a hű kísérőről sem azaz...

...az E39 V8 M5-ösről, becenevén a Bestiáról. Nevét mondanom sem kell, hogy a hangjáról kapta...

Naplemente előtti napfürdőben fürdőzik a nemrégen megfürdött E36-os és E46-os. (Több fürdő szó már nem fért ebbe a képaláírásba :-))



2012 nyara: Melk, Mopar Nationals 2012. (Mopar Nationals egy évről-évre megrendezésre kerülő amerikai autós találkozó Ausztriában). Amúgy a háttérben az apátság, előtérben a ferde kuka :-)

Az első tél: azaz Styling 45-ös felnik, és persze a tél ellenére is autómosás/autóápolás... Itt éppen a szokásos száradásváró állapot látható

2012 tele: Vonyarcvashegy Hotel Zenit****

Szép párosítás! E36 328i és E46 318i


Halálom amikor a mosóból úgy érek haza, hogy máris odalett az autó. (2013. március)


Volt ilyen is, igaz csak egyszer. BMW vontatott BMW-t. (2013. május)

Amikor a Bestia elmenetele utána a MARcsi utazótársat váltott... Innentől egy E60 M5 kísérőjeként járta be az országot, mini és nagy találkozók sorát (2013. nyara, Siófok) 


Így koptak el a 17-es nyári kerekeim. Egy 328i végzett vele. Én - erő, és tudás hiányában - egyszer sem "driftültem" a Marcsival. Meghagytam a hathengeres kollégáknak.


Sűrűn volt ilyen is: kontrollellenőrzés miatt diagon az autó. Ilyenkor történtek az olyan finomra-hangolások, hogy pl.: 20 km/h-nál automatikusan záródjon a központi zár

2013 nyara: Voitsberg. Naná, hogy BMW mellé álltam be! :
(
Mopar Nationals nevű rendezvény ebben az évben elmaradt és helyette Mopar Garage rendezvény került megtartásra és erre mentünk ki a MARcsival. Amúgy ebben az évben is Mopar Garage lesz...)


Egy E36 M3-assal

2013 nyara: irány a soltvadkerti BMW tali

Ez már az Ady másképp: azaz elbocsátó bebocsátó, szép üzenet (2013-as BMW találkozó Soltvadkerten)

Egy újabb mosás. (2013. július)

Esti kép. Az MFL már csak a belső hangulatvilágítás feldobása miatt is megérné! :-)

Ezzel is volt egy kis meló! De élveztem! Ma már vidáman csóválja a farkát => azaz finoman jár az ablaktörlő a bezsírozott tengelyén

Sokáig az volt a terv, hogy E61 530i lesz az utód. De aztán az ötöstől (egy időre?) elfordultam és nyert a kivitel-szín-felszereltség azonos E46, de csakis sorhatban! (330i)


328i-318i-320d - 2013 nyara

Hogyan védjük meg a találkozóra kipucolt autót a nyestektől? Azazhogy ne másszanak rá, szarják le, vagy éppen csúszdázzanak rajta egy jót?

A fenti nyesttámadást szerencsésen megúszta az autó, viszont a találkozó porát már nem...


Gyakori páros. A Bestia elmenetele után a 318i - M5 páros összetétel megmaradt, csak +2 hengerrel gazdagabbak lettünk. És sajnos nem a Marcsi lett hathengeres...

Íme mi fér be a csomagtartóba. Ha szépen takarókkal operálunk, akkor semmi sem ér hozzá a fekete belsőhöz!

Egy 2013 nyarán készült - saját magam szórakoztatására - megtartott divatfotózás egyik képe

Beltérfotó - útban hazafele Bonyhádról. (2013 ősze)

Központban a kartámasz. E nélkül el sem tudnék képzelni egy BMW-t sem...

Ez a kép már nem olyan régen készült. Egészen pontosan 2013 késő őszén. A tali elején jó volt az idő...

... de aztán a végére szmrötyissé vált, és másnap jött is a mosás.

2013 decembere, Tihany. Úgy néz ki mint egy X5-ös.

Tenypómat, 145km/h, és 4000 feletti fordulat. Na ilyen nem lesz a sorhatnál. (2014. január)

Balatonbogláron (2014. január)

Ilyen amikor az egyik BMW a meleg garázsban lakik este, míg társa a szabad ég alatt alszik. (Amúgy szegény X5-ös egy igazi ménesló, mindenben patika állapotú, csak sajnos a szabad ég alatt kell állnia...) - 2014. február 1.

Nemrég történt: GeSchneider BMW találkozó Tatabánya - 2014. február


sarah lous textiles Proudly Powered by Blogger