III. GeSchneider.com BMW Találkozó - Tatabánya 2014. március 15.

Múltkor itt megemlékeztem arról, hogy van egy olyan BMW találkozó az országban, amely kellően dinamikusan fejlődik ahhoz, hogy idővel országos szintű rendezvénnyé nője ki magát. Ez a rendezvény pedig nem más, mint a GeSchneider.com által szervezett BMW treff, mely mi meglepő a GeSchneider.com BMW Találkozó nevet kapta. A találkozóból amúgy ez volt a III. a sorban, és meg kell állapítanom, hogy még többen voltak, mint múltkor. De nemcsak többen voltak, hanem a BMW típusokból is nagyobb volt a "kínálat". Most már nemcsak a kötelező E30-E36-E39-E46 (és ezek különböző karosszériavariánsai) képviseltették magukat, hanem szép számban jelent meg például az E38 illetve E60 széria is. Emellett többek között E31-es 8-as BMW, E64, E60M5 illetve E94-es is színesítette a találkozó BMW kavalkádját.

Egyre több helyen találkozni a GeSchneider.com névvel, mely egy egyre népszerűbb BMW-s találkozósorozat szponzoraként tartható számon. A tatbányai BMW treff azért népszerű körünkben, mert közvetlen hangulatban lezajló, szó szerint baráti BMW-s találkozó, ahol senki sem szorul a háttérbe és nem nézik ki azt sem, akinek csak pl.: egy 316i-je van. Ugyanis ez a találkozó nem a rivalizálásról, meg a magamutogatásról szól, hanem arról, hogy összeköt minket a BMW őrület, s barátságos légkörben osztjuk meg egymással tapasztalatainkat, mondjuk el búnkat, bánatunkat, és tanácsokkal segítünk egymáson.

A találkozón a korábbinál jelentősen nagyobb számban vettek részt a BMW-s kollégák.


A rendezvényre a korábbiaktól eltérően sokkal kisebb számban, illetve kicsit megkésve 13:00 környékén érkeztünk csak meg. A sokkal kisebb számban egészen pontosan azt jelentette, hogy a szokásos minimum 5, de sokszor 10-12 kocsiból álló konvoj, most a kemény mag 2 E60-asából és egy E39-eséből állt, illetve csatlakozott hozzájuk Székesfehérváron két hármasos kolléga is. A találkozón én sem a MARcsival vettem részt. De ennek alapos oka volt.

Na de innentől beszéljenek helyettem a képek!



Miközben Székesfehérváron gyülekezett a banda egy része, addig...


...mi Győrben egy újabb E46-os kollégával lettünk gazdagabbak! 

Ugyanis egy szép állapotú, kiemelkedően jól extrázott 325i sedanért voltunk Győrben, és így még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán odaérünk-e Tatabányára, vagyis inkább lesz-e értelme útnak indulni. (Ezért történt meg az, hogy a MARcsi is otthon maradt mert egyből indultunk is, ahogy letettük az ifjú negyvenhatost Veszprémben.)


De aztán csak megérkeztünk.  

Ahol mi leparkoltunk, onnan ez a kép tárult elénk. Na igen - vontam le a következtetést - azért ez jelentősen nagyobb létszám, mint ami múltkor volt! 

A BMW-k között botorkálva többségében ismeretlen (vagy csak nekem nem ismerős) autóba botlottunk! (Arról sajnos most pontos infóim nem voltak, hogy honnan jöttek BMW-sek, de szerintem jelentősen túlhaladtuk a  múltkori "Székesfehérvárról, Veszprémből, Siófokról, Győrből, Budapestről no meg persze Tatabányáról" érkező BMW-sek táborát. És ez jó!)

A "domináns" típusok egyértelműen most is a 36-39-46-sok voltak. De ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a mai BMW fanatikusoknak (a találkozókon gyakran megjelenő) részét e típust birtoklók teszik ki, mely elvétve egészül ki egy-egy kuriózummal (oldtimerek, 8-asok), illetve E60 szériaszám fölötti autókkal. Az F széria képviselői jellemzően távol maradnak az ilyen találkozóktól.

A placc elég szemetesnek tűnik, azonban a szemét igen kis hányadáért voltak a találkozón megjelentek felelősek, a többi korábbi rendezvények (?) maradványai voltak. (A parkoló autók közé azért én 3-4 kukát azért el tudtam volna képzelni => filléres tétel, de sokat dobott volna az összképen.)



Egy találkozó rangját az is mutatja, hogy milyen nagy számban képviseltetik magukat a már veterán korba lépett BMW-k. Minél nagyobb számban vesznek részt a korábbi korok képviselői, annál inkább szélesedik az a kör, mely képes lefedni a teljes magyarországi BMW-s társadalmat. (A képen amúgy egy soros hathengeres aggregáttal rendelkező E21-es látható, mely gyönyörű állapotban volt. Még további szép, gondosan ápolt kollégájával kötnék szorosabb kapcsolatot! :-))

A BMW formavilága az elmúlt évtizedekben hatalmas átalakuláson ment keresztül, nem is beszélve a technikai fejlődésről. Azonban a találkozók alkalmával lehetőség nyílik arra, hogy ki-ki a saját "kortársaival" megismerkedjen illetve kitapasztalt praktikákat, mesterfogásokat közkincsé tegyék. Persze előnyös az is, ha például a már veterán korba lépett BMW-sek táborát nem egy-egy példány szólóban képviseli, mert nekik - mivel megvan a maguk saját "szériaspecifikus" világa - idővel felettébb egysíkú lehet a találkozó, és kimerül abban, hogy elismerő szavakat hallanak gyönyörű autóik kapcsán, de a DSC-PDC-RDC és egyéb hárombetűs gombok előtti világuk apró élményeit csak nagyon kevesekkel tudják megosztani úgy, hogy azt hallgatóságuk át is tudja "érezni".



Ha már "szériaspecifikus" világról beszélünk, akkor illik egy eklatáns példát hozni, pl.: a "hetesesek" világát. Ők, ahogyan az illik egymás mellé is parkoltak le. Az egykori csúcsmodellek békésen pihengettek, miközben fürgébb 3-as és 5-ösös kollégák alkalomadtán egy-egy kör erejéig elmozdultak a helyükről.

A hetesek a felújítás különböző szakaszaiban voltak. Például ez a V elrendezésű, M60B30-as motorral szerelt 730i nagyon patika állapotban volt.

Egy másik kollégája még a "folyamatban" kategóriát képviselte.


A jelenlévő E38-asok egyik közös pontja a V elrendezésű motorokban volt keresendő...

A hatalmas tepsik egybefüggő sík felületet képeznek - legalábbis a képen...

Találkozó a hetesek irányából.

A BMW a fekete színben mutat az egyik legjobban... 

Ha jól láttam az egyetlen E46 Touring volt a találkozón. Lett volna egy párja is, ha nem siettünk volna annyira...

A felszereltsége talán individual lehetett...

Ami biztosan nem OEM volt az az M lökő és mögötte a kuhler... (Amúgy a 46-oska valószínűleg az építés egy fázisában lehetett, mert pl a fékhűtőcsövek, ködlámpa sem volt még a helyén...)


Na igen. NEM OEM II. Nem picit terpeszt, de amúgy szabályos! A futófelület nem lóg ki! 


Ha már terpesztés. Nála jobban senkinek sem volt "x-lába"


Íme egy kuriózum: a legendás nyolcas. Az E31-esek színrelépése - akárcsak az oldtimereké - egy találkozó továbbfejlődését jelenti.


Jól gondoltam én már a találkozón is, amikor megszemléltem ezt a dezsőt, hogy nem gyári papucsai vannak. Ugyanis E46-hoz tuti, hogy nem volt ilyen, és amire gyanakodtam (Styling 151) sem jött be: nem az egyes felnije van a negyvenhatoskán! 

Gyönyörű állapotban volt ez az E39-es Touring!



E39 élet a facelift után és előtt.

Terjed az eszme I.

Terjed az eszme II.

A zöld E36 páros. A gyáritól eltérő utólagos módosítások tettenérhetőek, így téve őket az átlagból kiemelkedő egyedi autóvá.


Míg valaki a fentebb bemutatott "x-beállást" fejlesztette tökélyre, addig más bemutatta, hogy mit jelent az, hogy nagyon megültettem. Persze lehet menni ez alá is, de azért már ezzel sem életbiztosítás a magyar utakon történő közlekedés... (Nem is értettük, hogy a búbánatba sikerült a kollégának "énbejöttemafűre dealökikinmaradtazaszfalton" manőver. :-)

A BMW sorfal egy kicsit távolabbról és a "Tatabánya ringen" aktívan gumit pusztító E30-as.


Ritka E30-as változat a láthatáron!

Előtérben az 523i Touring, mely a késő délután egyik főszereplője, illetve móka és kacagás előidézője volt. 

Sokáig nézegettük, hogy mi a furcsa ebben a Z3-asban, aztán csak rájöttünk! Hát az ablaktörlő angol elrendezés szerint van! Úgyhogy itt nagy valószínűség szerint egy balosított roadsterről beszélünk.

Észrevételünket megerősíteni látszott, hogy angol tacho volt benne. (Viszont a kéziféket balosították. A beltért amúgy nagyon feldobta ez a sötétlila színű bőrbelső!)

Sajnos az idő nem volt velünk, sőt egyre inkább ellenünk volt: 3-4 körül kezdett beborulni. (Itt amúgy éppen az emmötös motorterénél melegedik Ádám kolléga...)

Majd később az eső is eleredt. Persze mi ilyenkor mostunk autót. 

A késő délutánra megmaradt csapat egy mélygarázsban talált esőmentes menedékre.

E60 vs E60.

Formaterv: E39 vs. E60.

BMW sorfal - hátulról.

A csapat hazaindulás előtt. (Látszik: jelentősen kevesebben voltunk, mint például itt voltunk)

Ez már a hazaút: morgó 30d és szakadatlanul eső. De legalább nem hó, mint tavaly március 15-én...

--------------------------

Összegzésként csak egy kérdést illetve, arra adott választ írnék:
Megyek következőre is? Naná, hogy igen!

BMW X3 vásárlás - Ez sem olyan egyszerű móka

Bevezetésként

Úgy általánosságban az autóvásárlás nem egyszerű dolog. Azt mondják, hogy eladni még egyszerűbb, de már-már ez is nehéz feladat lehet, de venni egy jót az már szinte lehetetlen. Főleg akkor, ha a jövőbeni (BMW X3) tulajdonosnak egy megadott kerete van, azaz mondjuk 3 M Ft, max 3,2 M Ft, de akkor már egy hónapig csak zsemle és szalámi egy kis vajjal a megengedhető költés. 

A képen a győztes (BMW X3 2.0d) látható a megvétel után


Ez az utóbbi tagmondat persze lesarkított, de akik már többször belekerültek az autóvásárlás forgatagába tudják, hogy miután megnéztek vagy már 5-6 autót, utána kezd elmenni a kedvük az egésztől, mert többször ugyanabba az állapotba jutnak vissza: rengeteg autónéző túra záródik azzal, hogy "jó az autó, DE..." 

És ilyenkor azért kezdenek belefáradni a vételbe, mert 
  1. bejárták a fél országot (Győr-től Szegedig, onnan Pécs, de persze akadt közte Budapest is bőven.)
  2. a bejárás benzinköltségéből már kijönne egy teljes téligumiszett felnivel, 
  3. ugyanazokkal a hibákkal/tulajdonságokkal találkoznak:
    1. a hirdetésben kiváló állapotú az autó élőben meg, hát...
    2. a vezetett szervizkönyv azt jelenti, hogy az autóban van 200 e km, de a szervizkönyv csak 60 e ig van vezetve. Ezzel persze nem lenne baj, ha lennének legalább az elmúlt két évből számlák, feljegyzések, hogy mik lettek cserélve, stb. - de persze ezek meg nincsenek, így az autó előélete egy nagy kérdőjel.
    3. A helyszínen gyökeresen mást találunk, mint amit az eladó nekünk a telefonban elmond. Mert az egyszerű halandó már annak is örülne, ha az igaz lenne, amit a telefonon elmondanak neki, és nem élőben derül ki, hogy "frankó, ide is eljöttem, de nem minden igaz az elmondottakból", azaz majdhogynem volt megint egy fölös köröm.
  4. végül eljutnak oda, hogy már más autót is nézegetni kezdenek, pl.: Suzuki terepjáró, X5, de mivel ott is egy-két példa után ugyanebbe a problémakörbe csöppennek, csak nem éppen X3-nak nevezik, hanem X5-nek, így...


...aztán a végén csak visszajutnak oda, hogy megrázzák magukat, és emelnek a téten (az előzetesen kalkulált összeghez képest 1-2-300 e Ft-tal fölé lőnek) illetve nem adják fel, mert elvégre nem azért néztek meg ennyi autót, hogy most hagyják abba, illetve mégiscsak a kiszemelt autóra vágynak, jelen példa esetében egy diesel X3 volt a cél.

Egy szó, mit száz: az autóvásárlás nagy kálvária azoknak, akik nem egy pénztemetőt akarnak venni, hanem igényes, biztos előéletű autót, és jóllehet ott van a zsebükben egy az egyben a kp - azaz ha jó lenne az autó meg is vennék - de folyamatosan csak csalódniuk kell. 
De biztatásként elmondható, hogyha kitartóak, akkor úgy járhatnak, mint Levente barátom, akinek az X3 vásárlási kálváriáját - részben az Ő általa leírt visszaemlékezés alapján - most közreadom.


A kezdetek, avagy miért is lenne jó  egy SAV?

Nehezen, de rászánom az időt és összefoglalom X3 vásárlós „élményeimet”. A magyar használtautó piac diesel szegmenséből válogattam, jellemzően 2,5 és 3,5 M Ft közötti 20d és 30d motoros X3-akat. Az okok, érvek, és kívánalmak, ahogy eszembe jutnak:
- M5 mellé egy terepjárót szeretnék, munkavégzés céljából. 90 % országút és 10% földút, könnyű terep megosztásban.
- elsősorban BMW legyen a márkaszeretet miatt (ezzel igencsak leszűkül a kör, X3 vagy X5)
- alacsony fogyasztás, fenntartási költségek (ebből kifolyólag lehetőleg 20d, kéziváltó, alap extrák). Ami van benne, és több mint amit szeretnék, az persze előny, de a
- xenon nálam alapfeltétel, nem tudnám nélküle elképzelni, főleg mivel télen sokat járok szürkületben, esőben. (Az X3 ráadásul bixenon)
-  ne kerüljön többe, mint 3,5 MFt


X5 (E53) versus X3 (E83)

X5 ellen
- ekkora vas nekem nem praktikus. 
- Jellemzően egyedül megyek vele, nekem nagy lenne, parkolni városban is kell, szűk helyeken. 
- Maga a technika elavultabb, alapkoncepciója a 90-es évekből származik. 
- 20d nincs, kézi sincs, (amúgy volt, de gyakorlatilag nem kapható) 
- Szerelői tapasztalatokat is mérlegelve nem választom, mert kényes a technika, húzósak a javítások (váltó, osztómű ami jellemzően költséges tétel), 
- továbbá a jellemző E39 betegségeket is örökölte.

X3 mellett: 
- mérete megfelelő, 
- jobban tetszik mint az X5 (bangle design) bár ez szubjektív. 
- Alapfeltétel volt a 204D4 motor, nem a lánctépős, (ezt bővebben lásd a BMW Tóth oldalán bővebben kifejtve => http://bmwsiofok.hu/index.php/hu/
- Egy lánccsere mintegy 600eFt költségét megspórolva. 
- Ha 20d: akkor ezáltal kedvezőbb fenntartás. 
- az X3 a 2000-es évek technikája, szubjektíven modernebb külső-belső design. Többször az év autója a kategóriájában, Németországban, a legmegbízhatóbb SUV díj nyertese 2007, 2008. 
- Szervizesek csak ajánlani tudják, komolyabb meghibásodása, gyerekbetegsége nincs, persze szükséges és elvárható gondosságot feltételezve.

Oké, legyen X3, de további feltételek is vannak!

További feltételek: 
- ellenőrizhető szervizháttér, nem kizáró ok a márkafüggetlen szerviz sem. 
- Egy a lényeg, tudni lehessen mikor és mit cseréltek. 
- Persze, ha megvan a „szokásos” BMW mappa, ami rendszeresen eltűnik a kesztyűtartóból Hegyeshalomnál, a behozatal során, na szóval, ha az megvan az persze előny. 
- Eddig is így vettem autót, ezután is így fogok.
-  kezdetben színe, motorja, extrái között válogatni kívántam, aztán a kínálat hatására már a „mindegy csak jó legyen” irányba keresgéltem.

Összefoglalva a fentieket odáig jutottunk, hogy a cél egy diesel X3-as, jó lenne ha 2.0d lenne, legyen benne xenon, és persze legyen biztos az előélete. Minderre van  összesen maximum 3,5 misink, persze ha olcsóbb az sem lenne baj. Na nézzük, hogy hova jutottunk!
(Megjegyzés: sajnos Levi barátom helyszínen nem készített fotókat az autókról, így "csak" az általam lementett hirdetések képei, illetve maga a hirdetés állt rendelkezésemre.) 

A megnézett autók

· Ezüst 20d Bp. Hirdetés alapján OK, mire mentem volna megnézni közölték a helyszínen, hogy 30 perce vitték el.

(Fotóm sajnos nincsen róla)

----------------------------------------------------

·  Fekete 20d Bp.: magánszemély hirdeti, képek alapján megnyerő, 1x beszéltünk, időpontot 1x tudtam vele egyeztetni, feltételesen, szerdán megbeszéltük, hogy pénteken keressem. Azóta nem vette fel a telefont, vissza sem hívott. Ennyi.

(Fotóm sajnos nincsen róla)

----------------------------------------------------

·  Kék 20d: hirdetés hd képekkel, elég részletes. 

Egy budai Suzuki Kereskedés tulajáé, mikor odaértem ügyfélváróban ültetnek, várok pár percet, jön az értékesítő, kulccsal, kedves, mutogat mindent, ami nyitható. Állapota kitűnő, elég tiszta állapotban van. Napi használatban. Sajnos fapad. Azaz semmi nincs benne, csak klíma. 2,8 MFt. 

Ráadásul semmi papír nincs hozzá, nem magyar, olaszból hozták be, ahogy szokott a határon minden papírjának nyoma veszett. Semmi, de semmi nincs, korábbi szerviz sem visszakövethető.
Egyedül olajat cseréltek benne a Suzuki Szervizben, 2013-ban. Ennyi. Ennél többet semmit nem tud róla az értékesítő, a típust sem nagyon ismeri. Sorolom a lehetséges hibákat, csak néz bambán… Túlárazott, véleményem szerint 2,5-öt ér. Mondtam is, hogy majd telefonálok, ha ennyiért lesz fent. Gondolom nem sürgősen, mindenáron eladó, állítólag szereti a főnök, ez a mindennapi igásló a családban, és jól szolgál.
(Sajnos már nincs fönt a hahu-n)
      ----------------------------------------------------

·   Fekete 30d: hirdetés kis képekkel, kereskedésben áll. Minden extra benne van, pl.: tetőablak is. 
200e km körül futott, képek alapján érdemes megnézni. 

Kár volt. 

Kiült az ülés, kopott a pedálgumi, kormány, öv nem húzza vissza magát. 

Ránézésre minimum 500e km-et sugall az összkép. (hozzáteszem van mögöttem pár év autózás, autóvásárlás, és tapasztalat) 
Gumi kopott téli, kereskedésben áll, koszosan! Ára az állapotának megfelel, talán 2,7-2,8 MFt között a reális. 
Szervizháttérre nem is tértünk ki, mert csalódás volt összességében.

Na itt már vannak képek is! Íme:

Megkímélt autó. Csak valószínűleg a km futás nem valós...

"Nagyon szép megkímélt állapotú" => minden relatív. Van aki úgy gondolja, hogy a szögletes is lehet kerek...

Csillog-villog az autó - a képen. Aztán élőben jön a hidegzuhany.

Extra van dögivel.

Itt már kezd gyanús lenne, de majd élőben más lesz...


Hatásvadász kép 1.

Hatásvadász kép 2.

Ez a kép tökéletesen illusztrálja, hogy hiába tiszta egy motortér, az még nem garancia semmire sem! Inkább legyen imitt-amott koszos, de jó és valós futásteljesítménnyel rendelkező!


----------------------------------------------------



·  Szürke 30d Pécs: hirdetésben kis képek, hó alatt, nem túl jó beállítások. 

Nepper roppant szimpatikus, nem köntörfalaz, lényeget mondja. 313 e km. Valósnak is tűnik. 

Előző tulaj szinte mindent kicserélt, turbó, leömlő, szíjak, ékszíjtárcsa, izzítógyertya, stb. 

Első, valóban idős tulajtól eladó, ami ritkaságnak számít. Vele személyes találkozó is megoldott, szervizlátogatással (Bp. Kövesdán Autószerviz). 

Sajnos kívül-belül kissé lelakott állapot, ára ennek megfelelő. 2,5 MFt. 

Rengeteget kellene foglalkozni vele, hogy vállalható legyen. Szinte minden kopott, műanyagok hámlanak, kormányt bőrözni kell, horpadások, karcok, stb. A motor hidegen is csodálatosan jár, igazi elnyűhetetlen diesel aggregát. Kipufogó szaga is „finom”.

Automata remekül kapcsolgat. Meggyőzően mozog, futómű egyben van. Műszakilag valóban megfelelő az állapota. És a kereskedő is normálisan áll a dolgokhoz, nincs félrevezetés. 

Kellemes benyomást tett rám az autó. Talán egy kis alku után bele is vágtam volna, mert az a fajta autó, amit érdemes lehet rendbetenni. Szerintem hamarosan újra gyűri majd a km-eket.

Fotók a Pécsiről:

Noha a nepper km állást nem ír, de helyben bevallja mind a 313.000 futott kilométert! 

Szűkszavú "Leírás" tpoic, de legalább minden igaz, ami ott le van írva...

Hát igen: nem túl előnyös fotók készültek az autóról...

...esetleg az ónos eső utáni fényképek maradtak ki.

Na igen. Az X3 fara. Vagy megbarátkozik vele valaki, vagy nem, de attól függetlenül abban egyetérthetünk, hogy nem a klasszikus BMW féklámpa-kialakítás köszön vissza.


Beltér: semmi extra.

Beltér: legalább ez már nem olyan mocskos, mint a külső.

Itt nem látszik meg a 313 e km. Igaz nem is hátul ülték le a megtett 300 e + km-t...




· Fekete 30d Bp: magánszemély árulja, második autó a családban. Hirdetésben kis, nyári képek. 

Élőben is tetszetős külső, mondhatni hibátlan. Belső sajnos megviselt, szokásos kopó alkatrészek, az ajtófogantyúk eltörve, cserélni kell a borítást. Ennek ellenére eladó nem enged az árból, szerinte nincs még egy ilyen a piacon. 

Motor szépen jár, menet közben dinamikus, kopogó futómű, hallani, hogy a pesti használat kikezdte, de eladó futóműről is ódákat zeng, hogy csodálatos, mások is mondták már.

Világos belső, kárpittisztítással kellene kezdeni. Szervizelve volt, turbó cserélve, ha akarom igazolni tudja. 

Sajnos összbenyomásra, belső megérzésre hallgatva nálam nem ő a nyerő.

Kitűnő állapotú autó. Attól, hogy a km futás kevés, nem lesz megkímélt egy autó...

...és ez persze csak élőben derül ki.

Fényképeken szépen néz ki...

...még azt is elhisszük, hogy tényleg magánszemélytől van az autó. (Anno én is mentem "magánszemély" E46-osát megnézni, aztán kiderült mégsem annyira magánszemély...)

A kopottság sajnos csak élőben derül ki...

...fotókon minden rendben van.  
Azonban mivel a felbontás sem egy rekord minőségű, így a többi részletet nem tudjuk "leolvasni". Marad az "élőben majd kiderül" effektus.



A győztes

Fekete 20d Győr: kereskedésben áll, hd nagy képekkel a hirdetésben, körbefotózva, kívül-belül ahogy kell. Ára: 3,2 MFt. 

Nepper bemutatja, második autó volt, X1-be számították be, minden szépet és jót elmond, felajánl egy próbautat. Vezethetem is. 

Remekül indul hidegen, megfelelő hangok, útközben nem kopog, nem zörög, tükörben nézve nem füstöl. Fékpróba rendben. Minden működik rendesen. 

Belső műanyagok kevésbé kopottak, mint a többinél. 

Végre egy igazolt szervizháttér, füzetben is vezetve: fel is hívtam a szerelőt. Tatabányán BMW versenyautókat építő javította barátságból a volt tulajnak, akinek több BMW-je is van. (amúgy nem autószerviz).

Olajcsere 10ezrenként, liquid-moly, mert a versenyautóban is azt használják. Izzítógyertya volt cserélve. Minden 2. olajcserénél kartelgázszűrő, üzemanyagszűrő is cserélve volt. Turbót 2012 december 23-án kapott, gyári új BMW-t kompletten. 

Ez nagy öröm, mert úgy tűnik hozzáértő kezekben volt. Következő szervizlátogatást vállalja, szívesen szereli tovább az autót, ha úgy gondolom. 

18-as nyári kerekek, elég jól felszerelt. (bixenon, ülésfűtés, sportülés, 4 el ablak, pdc elől-hátul.) Kisebb karcok a lökhárítón és kikopott kissé a sportülés oldaltámasza, ezeket javítani kellene. Legjobb összbenyomást tette. Megfelel a kívánalmaknak.

Kitűnő állapotot írnak itt is. Viszont a futásteljesítményt itt sem tüntették fel. (200 e km felett van)

Büszkén emeli ki a hirdetés: megvan az összes kulcs, illetve leinformálható a szerviztörténet. Ehhez kellemes meglepetésként adódik, hogy vannak szervizszámlák is - ha kellenek!

Szépek a képek...

...az autó csillog-villog kívül...

...belül, DE mégsem csak ez döntött! 

A képek alapján kedvet kapunk a vételre.

Ami a képen nem látszik, de élőben nekem is volt szerencsém megtapasztalni, hogy például a váltógomb igen megkopott állapotban volt. (Azóta cserélve lett.)

Manapság már nem a beépített extráknak kell örülni a legjobban, hanem annak, ha az autó előélete garantált!


Konklúzió

"A hirdetett autók közös jellemzője, hogy csak a szépet látjuk. Minden megnézett autó élőben rosszabb benyomást keltett, mint a hirdetésben. Ha csak a képeket nézzük, és a szöveget nem vesszük figyelembe. Ez megdöbbentő megállapítás. 

A szöveg sokszor nem pontosan tükrözi a valóságot. Ez viszont nem meglepő. 

A magánszemély eladó nem különbözik a neppertől, ezt is meg kellett állapítanom.

Ugyanúgy csak a szépet látja, mondja, ismétli, a szemmel látható hibákat nem veszi figyelembe, mintha nem is lenne, tereli a szót a nyilvánvaló dolgokról. Arra számít az ember, hogy elmondja az igazat, de ő is csak eladni akar. 

A megtett km pedig teljesen lényegtelen, az autó állapota, ami döntő. Ha valós a km, kerülni kell a 100-200e között példányokat, a bajok már itt elkezdődhetnek, (főleg használatból eredően!!!) és cserélni kell(het) pár költséges alkatrészt. (Turbó, izzítógyertya, kéttömegű lendkerék, kuplung)

Sok estben egy magasabb futásteljesítményű példány jobb vétel lehet, mert ami kijöhet hiba az pl. egy 350ezret futott autónál már addigra biztosan ki lett cserélve. 

Igazolódott az a megállapítás is, hogy Bp-ről nem érdemes autót venni, mivel az utak állapota 10 év alatt visszafordíthatatlan (vagy irreálisan költségesen javítható) állapotot idéz elő. Zörgő, kopogó, nyekergő, csörgő, stb. alkatrészek, és műanyagok. Lehetőleg vidékről, 2.,3. autót a családból, illetőleg nyugatról ugyanilyen szempontokkal.

Ezek az én megállapításaim, konkrét esetekről, általánosságban lehetnek eltérések a leírtakkal szemben."

Idáig a beszámoló.

----------------------------------------

A közreadó megjegyzései

A fent leírtak alapján azt a következtetést vonhatjuk le mi is, hogy X3-ast sem sokkal könnyebb venni, mint mondjuk E46-ost. Igaz olyan (E46-osnál már jelentkező hibák), mint rohadás, tükörfolyás nem jellemzők az X3-asokra, ennek ellenére ami viszont nehézséget okozhat az az, hogy X3-ból jelentősen kevesebb van, mint E46-osból így a lehetséges autók száma is kevesebb. Levente batárom esetében is az történt, hogy rengeteg egyéb más hirdetést is megnézett, de ezekre rá sem mozdult, mert már az eladó autóról megadott jellemzők sem keltették fel az érdeklődését.
(Igaz Levi felettébb igényes autótulajdonos, illetve jelen esetben vevő-jelölt, így Neki más egy használt autó esetében a mérce, mint egy szimplán csak autóra vágyó egyénnek.)

És noha az állapot is nagyon sokat számít (beltér kopottsága, külső karc/sérülés-mentessége, motor járása, stb.) azért valahogyan még is azt szeretjük, mi igényesebb BMW tulajdonosok, ha minden egyezik, azaz nemcsak az előbb felsoroltak alapján "áll össze az autó", hanem azért a km állás is valós, illetve a szervizháttér is igazolt.

Mert ha ezek megvannak, akkor ahogyan fogalmazni szoktam: képet kaphatunk arról, hogy mi az autó előélete, hol áll most, és mire számíthatunk a jövőben.
sarah lous textiles Proudly Powered by Blogger