A múlt és a jelen találkozása - MARcsi és a 330i

Jóllehet a 330i még nem pompázik "harci díszben", de azért már próbál méltó örököse lenni a dicső elődnek, a MARcsinak!

Készítettem is ennek szellemében egy ELŐD - UTÓD összeállítást! A helyszín ugyanaz, a felnik ugyanazok, de az autó és az időpont már más...





Epilógus:

Amúgy még mind a mai napig úgy vagyok vele, hogyha lett volna értelme, akkor megtartottam volna a MARcsit is a 330i mellett! De hát a kihasználtság és a helyhiány ennek gátat szabott, illetve az a körülbelül 3 hónap 318i-330i egymás mellett élés szinte kilogisztikázhatatlan volt...

e46 n42 Bottom Hose Confusion

So I was about a week away from visiting my brother in the South of France when I got in my touring to find the coolant light was on. I lift the bonnet and unscrew the expansion cap to discover an empty header tank.

It had been a slight loss of coolant over time since I got the car which I hadn't been able to trace so I just put it down to that, filled it up and forgot about. A couple of short journeys later she was empty again.

There was a lot of coolant on the outside of the expansion tank so I assumed I had fallen victim to the well known cracked expansion tank issue. I ordered up a replacement expansion tank and fitted it.

However, when I filled it back up with coolant my original top and bottom hoses leaked, it seems the o-rings that seal them don't like to be disturbed. Unfortunately BMW don't sell them separately and you have to fork out for the full pipe. I am sure I could've found o-rings to fit, but I was in a rush as I was about to drive to France so I wanted a permanent reliable solution.

However, getting the pipes from BMW was harder than expected, the BMW diagrams are not 100% clear and the car differs quite a lot from the six cylinders. I needed to replace the top hose and the pipe which attaches to the middle of the expansion tank.

So, originally the technician ordered completely the wrong pipe. I had to take pictures to get him to believe me that it was the wrong part. So I will try and describe the problem as best I can just in case it helps someone else:

The problem is this parts diagram which I've taken from realoem.com (the dealer's was identical) ... According to this diagram the large pipe (no 4) that runs underneath the radiator from the thermostat/water pump attaches to the middle of the expansion tank:





I thought the pipe was incredibly expensive when I ordered it (even for BMW) because the pipe I actually wanted is this one (no 7):


No 7 runs from the middle of the expansion tank to the heater matrix and is quite short, and has one of BMW's plastic attachments at one end and a jubilee clip at the other...

However, the dealer looked at the first picture first and it took quite alot of too-ing and fro-ing to get the correct pipe.

The large pipe actually attached to the bottom of plastic bracket that holds the expansion tank to the radiator (no10):



This is a different set up to the six cylinders which don't have anything going into the bottom of that bracket. You can see in this picture that there is a connector for a pipe sticking out of the bracket, this is where that long bottom hose attaches...

Hopefully that makes sense and saves somebody some time with the dealer! Unfortunately, after all that, the car still had a serious cooling problem... check my next post to find out why.

Az utolsó MARcsi lábnyom - avagy egy 2 év, 4 hónap és 3 napos történet vége

A búcsú előtti utolsó nap - és az azt megelőző mozzanatok

Tudtam, hogy eljön ez a nap, elvégre itt megírtam hogy döntöttem: váltok sorhatra. Ezt nem is bántam meg, de azért furcsa lesz belegondolni, hogy mostantól nem tudok beleülni és lecsavarni egy-két karikát a kis sornégyes Marcsikával, ugyanis 2014. 05. 17-én, három napi hirdetés után - remélhetőleg ugyanolyan szerető - gazdijára lelt.


(...)

"Ezzel az autóval nem sok gondja lesz!" - mondta keresztapám a gyáli búcsú alkalmával az újdonsült BMW tulajdonosnak. És mintha csak a szívemből szólt volna, de ekkor én már csak a könnyeimmel küszködtem, mert igen, nem tagadom megsirattam a leányzót, elvégre csak az emberhez nőtt a közel két és fél év alatt. Szinte fel sem lehet sorolni, hogy mit köszönhettem NEKI. A teljesség igénye nélkül azonban pár gondolat erejéig megpróbálkozom vele.

  • Marcsi volt az a bizonyos első. Első autóm, és emellett az első BMW-m is. Hosszú kálvária vezetett addig, míg végül elérkeztem hozzá nyíregyre, de ezt nem részletezem, hiszen erről nem egy blogbejegyzésem született.
  • Jóllehet már 2,5 évvel ezelőtt is sorhatost szerettem volna, ennek ellenére sornégyes mellett döntöttem és jóllehet most sorhatosom van, nem bántam meg a sornégyes, N42B20A motorkóddal fémjelzett időszakot.
  • Ugyanis a motor - a hidegen picit zörgő lánca ellenére - egy nagyon nyomatékos kis négyhengeres erőgép, mely akármilyen lendületes vezetés ellenére sem érte el a 10 literes fogyasztást! 
  • Néha azért elég nagy fordulatszámon kellett dolgoznia, hogy "repítse" a kasznit, ennek ellenére kezdetben jól jött, hogy csak 143 ló. Mert azért ne feledjük vizes úton, hátsókeréken 143 ló és 200 nyúlmókus is tudott vicces lenni még bekapcsolt DSC-vel is! Ennek, egészen pontosan egy ezt megelőző történésnek állít emléket ez a bejegyzés. Történt ugyanis, hogy megtörtént AZ...
  • ...első DSC felvillanás, amikor bennem a beszarásjelző nemcsak fel-fel villant, hanem folyamatosan égett. Történt ugyanis, hogy mentem lakott területen belül 50-60-al, akkor még lenyalt gumival, jött egy emelkedő, és az autó fara lényegében egy másodperc alatt kitört és bepördülve ütköztem volna, ha a DSC nem tett volna rendet a másodperc tört része alatt. Akkor én az elektronika által történt beavatkozást, mint az Isten keze éreztem: csak annyira emlékszem, hogy megcsúszok, autó segge ki, próbálok ellenkormányozni, és a következő pillanatban, jé b+ egyenesen megyek! Szóval a DSC kihúzott a slamasztikából. Azóta tisztelem és szeretem is a hárombetűs extrát, olyannyira hogy mára eljutottam oda, hogy néhanapján még heccelgettem/heccelgetem is! :-) Azaz, nézzük meddig hatásos az elektronika és honnan jön az a bizonyos eset, amikor az "elektronika a tőle telhető legtöbbet megteszi, de már nem tudja legyőzni a fizikát". És DSC teszteléshez a Marcsi négyhengeres szíve tökéletes volt, elvégre mégsem egy erőtlen 16i-vel próbált az ember lendületesen menni...
  • Végül - de nem utolsó sorban - rengeteg élményt köszönhetek neki: barátságokat, hosszú utakat, találkozókat (kicsit és nagyot egyaránt) és azt, hogy kicsit megtanultam BMW-t szerelni, illetve azt, hogy a munkanapokon végzett szellemi meló mellett mit jelent az olajos esték, vagy a végigszerelt hétvégék érzése!

(...)

Most pedig következzen pár kép az utolsó pillanatokról:

2014. 05. 16. Péntek. Az utolsó mosás. Mert még ha el is adom, akkor is amíg nálam van addig a kocsinak ragyognia kell!

Jóllehet nem volt nagyon mocskos, ennek ellenére a "lehetőleg a garázsba mocskosan nem állunk be" elvet követve megkapta az (utolsó) ápolást - tőlem... 

Egy kép, mely reggel 5:24-kor készült: a nap első sugarai megcsillannak az addig a már 120km-t megtett autón, ami köszönhetően a több évnyi ápolásnak és garázsnak a szmrötyis idő ellenére megőrizte tisztaságát.

Az utolsó fotó. Vettem 220e km-el, eladtam 236-al. 2,5 év alatt mentem vele kőkemény 16 e km-t. Nem a napi használat miatt tartottam...

Az a bizonyos utolsó Marcsi lábnyom az udvarunkban...


Most ha rákeresünk a hahu-s linkre, akkor már csak az autó hűlt helyét találjuk


Marcsi hagyatéka
Mikor ezeket a sorokat írom, akkor a szívemhez nőtt autóm hagyatéka vesz körül: üres kulcstatató, plédek, lepedők, szerszámok, egy liter olaj, poroltó, és megannyi kacat mely mind-mind a Marcsi mindennapi kelléke volt azóta, hogy hozzám került. De nem kell sokat aludni és nemsokára méltó helyükre kerülnek...

Marcsi a - kocsiban az első felfedező körút (takarítás) alkalmával - talált kabalával együtt távozott...

...azonban styling 160-as felnijét, vadonatúj gumikkal az ifjú titánon viszontláthatjuk! 
(A fotók 2012. januárjában készültek!)


A Marcsis történet ezzel tehát 2014. 05. 17-én  2 év, 4 hónap és 3 nap után véget ért. Azonban a sornégyes időszak lezárulása egyben egy új időszak kezdetét is jelenti és melyet úgy hívnak, hogy BMW E46 330i Touring 231 lovas M54B30 motorral és fenomenális hangorkánnal! Ugyanis igen! Beköszöntött a SORHATBENZIN IDŐSZAKA!!
sarah lous textiles Proudly Powered by Blogger