Egy kis napsütés szerelgetéssel

Gondolom azzal az érzéssel nem vagyok egyedül, hogy
  • kezd elegem lenni a télből, ami Isten igazából nem is tél, hanem ködös, szmrötyis idő szemerkélő esővel és 
  • ha az ilyen szürke időszakokat megtöri egy-egy melegebb nap, akkor én is sokkal több kedvet érzek ahhoz, hogy Marcsival párban kidugjuk az orrunkat a garázsból/házból és köd, illetve mocskos, esőtől mentes kocsikázást végezzünk, amikor is
  • lehetőség nyílik például melegítő napsütésektől övezett apró szerelgetésekre, csinosítgatásokra is, hogy még szebb legyen a Marcsi. Mert - noha tudom, hogy -  tökéletes autó nem létezik, de ennek ellenére én megpróbálok törekedni, hogy legalább megközelítsem a tökéletest... (-:
Ennek szellemében láttam neki annak, hogy beszereljem ezt:

Azaz az Anschlagpuffer-t. Magyarán csomagtérajtó lecsukását csillapító ütközőt.
(cikkszám: 51 24 3 427 678, angolul: Stop buffer) Figyeljük meg a 18-as anya és felett található gumitömítést! Ez létfontosságú, hogy az autónk ne ázzon be. 


Na de erről egy kicsit később, mert előtte nézzük a tavaszt idéző képeket!

Itt még mosás előtt. Az autó nem tiszta ellenben jó mocskos.

Utálom a szmrötyis időt. Ha csak időm engedi úgy állok be a garázsba, hogy előtte leveretem hazafele a mosóban: így sártól, mocsoktól - télen - sótól óvom meg, és így tarom fenn a rohadásmentes állapotot a legtovább! Erre mostanában (250 km megtétele óta) nem volt idő, de végre eljött a nagy nap!

A rohadásmentes állapot fenntartásának második tétele: miután lemosom nem hajtok el egyből. Ugyanis kevesen járnak el úgy mosás után, hogy megvárják míg az ajtókból kifolyik a víz. Nem tudják, hogy azokon van egy (a piros karika) által jelzett lyuk, ahonnan csak úgy folyik ki közel 100%-osan a víz, ha először teljesen kinyitjuk, majd kb fél perc múlva behajtjuk. (Nem csukjuk mert akkor a kéder felfogja a vizet, és ott vagyunk ahol a part szakad.) Szóval miután kinyitás után behajtjuk, akkor kb 10 másodpercig nekiáll "pisilni". Ha ezt megvártuk utána jöhet az ajtóélek, motorháztető elejének (és az üzemanyag betöltés helyének) szárazra törlése! 
(Amúgy - ez már-már beteges - de hosszú eső utáni vezetés után is, (ha lehetőségem adódik rá), akkor mielőtt garázsba állok, az ajtóéleket szárazra törölöm! Amúgy nem sok idő! Max 2-3 perc, de ez a pár perc később sokat fog jelenteni!)



Ez a lecsöpögés időszaka. Hátra van még a finom ronggyal (műszarvasbőrrel) történő cseppmentesítéses törlés.

Amíg lecsöpög, addig van idő a kísérőfelszerelést letisztítani, ugyanis én a kézimosóban nem használom a "kefés mosás" funkciót (ki tudja ki mit mosott le vele előttem), hanem pihe-puha saját szivacsom van, otthoni vízzel, saját samponnal!  


Ez a kép már a mosás után készült. A gyönyörű sárga angel eyesek fényesen világítanak a tiszta lámpabura mögül.

Közelről a CCFL yellow BMW E46 angel eyes. Beletellett egy kis időbe mire rátaláltam, ugyanis nekem a hideg (fehér színű) led baromira nem tetszett!


Anschlagpuffer szerelés


Ugyanúgy, ahogy anno az ISOFIX rögzítő műanyag fedelének csálé állása nem tetszett (http://bmwe46tumblr.blogspot.hu/2012/12/na-akkor-szereljunk-isofix-et.html), ugyanúgy nem tetszett (még a berlini tulaj által) elvesztett anschlagpuffer sem. (Ezek másnak apróságok, de nekem elvem, hogy apróságokban bújik meg a lényeg!) Szóval eljött az ideje, hogy kicseréljem ezt is az első képen látható darabra. Azt hittem, hogy egy 5 perces móka lesz...

Itt mosás után vagyunk. Látszik, hogy hiányzik az Anschlagpuffer-ról a gumi, mely a csillapítás szerepét tölti be.


Amire ide eljutottam már hosszú út volt mögöttem...


 
...ugyanis hiába van szerelőnyílás a D oszlop belső takaróján (piros nyíl), ennek ellenére a fél hátulját ki kellett műteni, hogy hozzáférjek a 18-as csavarhoz.

Ha meg már egyszer ott voltam, akkor kitakarítottam a teljes csomagteret is. De nem csak a borítás felett, hanem a borítás alatt is. (Amúgy azért jó látni, hogy milyen ötletesen van meg a helye mindennek a BMW csomagterében: elakadásjelző háromszög álló helyzetben, emelő lecsavarozva, kerékőr- ék- 17-es kulcs bepattintva.

Ha már egyszer itt jártam akkor ezt is...

...meg ezt is kitakarítottam (portalanítottam).

Kijött a gyári BMW conti pótkerék is.

Ezzel egy m-t sem mentek!

Mielőtt összeszereltem az autót, még lehetőségem nyílott megtekinteni a hátsó váznyúlványt is, mely természetesen ép. (A bemélyedések szerintem a szilárdságot növelhetik.)

Összességében a mai nap eredménye:
- van egy tiszta autóm, illetve
- a lényeg, hogy még egy apróság is rendbe lett rakva az autón! :-)