Autóvásárlás - Átértékelve - Idővel... - II. rész

Bevezető

Az autóvásárlás, és adott esetben a BMW, ezen belül a BMW E46 vásárlása egy számomra mindig aktuális, hol egy két perces, hol egy-két órás művelet, mely nyomán felmérem, hogy éppen hol tart a piac. Ezen kutakodások alatt általában nem keresek konkrétan típust, inkább az alapvető állapotokat mérem fel: merre is tart a magyar BMW E46 használtautó piac. Ehhez hozzámérem mindig a www.mobile.de -n található BMW kínálatot és látom az egyre csökkenő különbségeket és ez jó.

Noha nem vagyok nagy politikaimádó, és a jelenlegi rendszerrel sem értek egyet, de tudok (próbálok) objektív lenni így megállapítom: A Rogán-féle regadócsökkentés a magyar hahu piacnak jót tett. És egyre többen merik bevállalni, hogy igen ezt az autót a német piacról hoztam, 200.000 + km van bene, van pl.: szervizkönyve, meg négy kulcsa is, és tényleg egygazdás volt.

Mert tény, és én állítom: a német autónak alig akad párja és én ma már csak onnan hoznék be, pláne hogy van egy nagyon megbízható tréleres ismerősöm is. Félreértés ne essék onnan is lehet iparihulladékot behozni, de ha nyitva van a szemünk akkor kifoghatunk egy, az enyémhez nagyon hasonló - garantáltam import autót - ami már ránézésére is tetszetős:

Belül van minden ebben a 318i-ben: fényre sötétedő tükör, tempomat, négyablak, tetőablak, kartámasz, BC - és nem lelakott!

Kívül pedig, mintha az enyémet látnám eladósorban csak ennek nincs ködlámpája elöl.


Szóval akadnak ízletes darabok. De arra számolni kell - és itt az újabb /részben/ tapasztalat - hogy a még kifogástalan motorikus és esztétikai állapotú E46-oson is lehet hiba, pláne ha 200.000 Km+-os.
Pl.: kopott, lötyögő motortartó bak, szilentek, folyató szervócső, difi, esetleg a "szerencsésebbek" 200.000 Ft-tól kezdődő kéttömegűt is kikaphatnak...

Szóval a kétszázezerplussznak is megvan a maga hátránya, ami egy 54.000 km-esen tuti hogy nem jön ki, vagy nagyon kicsi rá az esély.

Amúgy pedig vicc, hogy anno amikor én kezdtem a kutakodást, azaz 2011. szeptember, akkor még a legótvarabb preface 46-os került 1,2 millióba, aminek az ajtajából egyszerűen ki volt vájva a bal oldali hangszóró!!! Ez a fenti faceliftes gyönyörűség 1,6 M Ft! 

Mese nincs mennek az árak lefele. De azért még akad alja is bőven, amiért azért szép árat elkérnek, és persze van a top (2,1 milliótól kb. 3 millióig), aminek ugyan az ára már majdnem E90/91 szintű, de ne feledjük, ami az E46-ból a "csúcs"-állapotú, az az E90/91-nél belépő modell!! Azaz olyan, mint most a 46-osnak az alja. Aki olyat vesz, az ne lepődjön meg a "minőségen". Mert az az alsó szinten nincs. (Kicsit más: képzeljük el, hogy pl.: milyen állapotú lehet az a 2004-es évjáratú E61-es, amiért 1,9 m Ft-ot kérnek!!! Mert van ilyen!!! Az nemhogy nem BMW minőség, de szerintem ezer sebből vérzik!)

No igen, és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy akad ismerős is, noha eltelt egy, közel másfél év! :-)

Egy nagyon alja. Ilyet ne!

Hoznék egy példát a klasszikus szemétre. Íme:

Hm! Nagyon tetszetős ez az automata 320d! Króm vesék, csillog-villog, a felni is szép! 
Az ára 1,2 - 1,29 között mozog. Igen mozog, de a magyarázatot lásd később!  


Itt egy másik ugyanúgy www.hasznaltauto.hu -s hirdetésen a 320d. A kocsi itt is ragyog.

Újabb kép. Szép. Közben a felni BMW-s kupakjai is meglettek!

Hátulról: Hm, furcsa: elől narancs index, hátul fehér index. Lehet, hogy elöl törve volt - adódik a kérdés. Á de nem feltételezzünk rosszat, csak a tulajnak ilyen volt az ízlése.

Íme belülről. Ú de szép. Vagy várjunk csak! Bazz a műszerfal fekete, a belső pedig vajbőr? Hm, és a kartámasz? Na az milyen szerzet? Balegyben ülök és a balkettő fog kéziféket behúzni helyettem? Ez bizony egy átépített angol. 

Íme a hátsó. Mi a furcsa, azaz keressük hol a hiba? Visszatekintés az előző képre ér!
Na megvan? 
Megoldás:
Hát persze! Elöl csak első  elektromos ablakemelő kapcsolója van meg, hátul meg az ajtóban is van! Pedig gyárilag ha van hátul, akkor van elöl is, mert különben ha a kollégánk aki kiszállt, az után hogy a tökömbe húznánk fel kényelmesen az ablakot? 



 Na és a hirdetések: Egyiken 1.200.000 Ft és 180.000 Km van benne, meg 2013/5-ig érvényes a műszaki és 2003/4 havi gyártás.



A másik hirdetésben - ami ugyanarról a kocsiról szól - már kicsit drágább (1.290.000 Ft), pedig már 256.000 Km van benne, igaz a műszaki 2013/6-ig érvényes azaz kaptunk egy hónapot plusszba, sőt még az autónk is fiatalabb lett. Lehet, hogy ez a konfiguráció a műszerfalhoz tartozó BMW adatai, míg az előzőek  maga a kasztnié. 

Amúgy én a 90.000 Ft-tal olcsóbbat kérném!  :-)

Persze ezek után már kétségünk sincsen arról, hogy ez egy eredeti hulladék, a BMW megcsúfolása, a magyar BMW használtautó piac szégyene. És szerintem törött is volt, vagy két kasztindarabból állt egybe ez az öszvér.



És ne feledjük: az angolból ilyen igénytelenül átépített példányokban tuti, hogy jobbkormányos lámpa van, ami a hiedelemmel ellentétben NEM JÓ a balkormányosba. Aki nem hiszi az járjon utána, de segítek: A BMW fans-on (http://bmwfans.info/ => E46 => Europe => 320d => Left-hand drive (Neutral) => évjárat => Lighting) látható: a balkormányos autó lámpája pl.: Headlight left 63 12 7 165 769 csak a Steering "L" azaz balkormányosba jó! Azaz a bontott, majd újraépített angol lámpái egy igényes BMW-s szemében nem szemek. Egyszerűen nem lehet őket normálisan beállítani.

Aztán ne gondoljuk, hogy ennél az "igényes" darabnál a műszerfal mögött is csupa rendet találnánk. Mert én nem egy valódi történetet hallottam résztvevőktől "igényes" balkormányosítás témakörben. Amikor nem érted ez miért világít, ez miért nem működik, ez meg hol működik hol nem. Meg az ülésfűtés bekötése "véletlenül" kimaradt, esetleg nagy treffnél még a légzsák sem nyílik ki, ami amúgy bent sincs... 
De legyünk pozitívak: legalább az ablaktörlőket "balosították"! Nem sok, de legalább rendesen kilátunk esőben! Feltéve ha az ablaktörlő be van kötve...

Itt egy balossá alakító készlet egy híres bontós oldaláról: 
Így szét kell bombázni egy E46-ost a sikerért. Megéri ilyennel szereltet venni? Szerintem nem.

Két ismerős, melyek közül mindkettő a garázsban végezte (volna. De aztán nem. És jó volt várni!)

Az olasz... (megint)

Emlékszünk? 2011. november.

Néhol leveszik, néhol felrakják. Láttam már 1,2-ért is fent. Amúgy összességében nem rossz darab. 

Egy szép, ígéretesnek tűnő BMW E46 318i még a 118LE-val, gombnyomásra behajtható tükrökkel! (Ez nem rossz extra! :-)) A felnikről rögtön megismerhető. Anno 1,59-ért kínálták az 1999/11-ei évjáratú 145.700 km-es Touringot, nem volt rossz, csak sok volt benne a "de..."

Ma pedig itt van. Eltelt közel 1 év 2 hónap és az ára bizony átment egy kis változáson. Pedig anno 50.000 Ft-sem engedtek el! Ez a klasszikus esete, amikor a nepper veszt. Mert ebből jól már nem jön ki. Persze nem sajnálom őket, csak megállapítom a tényt. Pedig én megvettem volna a dekkel együtt is, igaz olcsóbban! Utólag örülök a kereskedő makacsságának! :-)



Jó pont, hogy nem változott az évjárat egy év alatt sem. Mondjuk a Km-sem...

Nem ronda, de vannak hibái.

Egy évvel ezelőtt 2 órán keresztül mustráltuk!


 A legutolsó


A felnik elárulják: Ez az "utolsó tánc" c. bejegyzésem egykori "sztárja". Ő állt legközelebb a nyeréshez. Aztán kiderültek dolgok...


Emlékszem, nem volt rossz autó, de "Összességében nem az döntött, ahogyan a kocsi kinézett, hanem amennyi kérdőjelet tartogatott magában… Biztos km zustand? Meddig volt törve, mi volt cserélve, kik használták, stb."


Immáron egy használtautó kereskedésben várja sorsa jobbrafordulását. Egy év alatt sem kelt el.

Egyszerű belső. Szó szerint: Semmi extra.


Szépen pöfékel a sorhatos benzines. A felnik szerintem nem éppen szépek, de az autó amúgy egy mutatós darab.

A motortér azóta mocskosabb lett.

Egy év alatt kőkemény 1.000 Ft-tal lett olcsóbb! Ez egy árát megtartó BMW! 

A kiszakadt könyöktámasz. Ebbe szerintem nem 190 e Km futásteljesítmény van.

Epilógus:

Telnek múlnak a hónapok, évek a piac egyre bővül, és szerintem javul, megjelennek ígéretes darabok és régi ismerősök is, no meg teljesen kritikán aluliak is. De hát ezért kell kinyitni a szemünket vásárláskor! 
Sok sikert!